Také čeští obyvatelé se zapojili k výzvám nepoužívat ani nekupovat palmový olej a výrobky s jeho obsahem. Výzva se šířila pomocí sociální sítě Facebook a měla takovou odezvu, že Koalice proti palmovému oleji (KPPO) pak navrhla vyhlásit den s touto motivací.
Výrobci i zákazníci dostali opakovaně výzvu proti používání palmového oleje.
Podle průzkumu Českého rozhlasu se palmovému oleji vyhýbá každý třetí Čech.
Hradecký tým ekologů vytvořil mobilní aplikaci – bič na palmový olej, o kterou projevili zájem i cizinci.
Den bez palmového oleje + Napišme firmám, že palmáč už nechceme!
Koalice vyzývá letos znovu ke sdílení informací a letáčků o akci na svých webech, profilech, e-mailech. Doporučuje vytisknout letáčky a rozdávat v obchodech, školách, lékárnách, ordinacích, zoo, apod.
Platforma webmail.ecn.cz dokonce přijímá odezvy (ze sociálních sítí) nejméně v desítkách tisíc lidí s tím, že : „… a pořád to leze nahoru! Vše jsou skvělé zprávy a plantážníkům a tukařům se jejich zlaté časy krátí, a na rozdíl od nás z té aplikace i našich aktivit určitě radost nemají! Zároveň však nám tím nastaly menší komplikace – přetlak nových produktů do databáze je natolik silný, že aktuálně nestíháme ověřovat všechny nové produkty pro naší stávající několikatisícové databáze.“
Hledají proto proto zodpovědné dobrovolníky, kteří by s tím pomohli alespoň v těchto nejnáročnějších dnech.
Stránky KPPO uvádí, že např. i český herec Martin Dejdar několikrát navštívil Indonésii v době, kdy jeho rodiče pracovali na zastupitelském úřadě, a tak natočil video ke kampani Chance to Change, informující o tom, jak náš konzumní život ovlivňuje situaci na druhé straně planety, a o tom, co může každý udělat pro zlepšení situace.
Diskuze na: https://webmail.ecn.cz/mailman/listinfo/platforma-l
Pokud se vám náš článek líbil, podpořte nás prosím jeho sdílením na sociálních sítích.