Image

Schumacherova kariéra:
1984 - juniorský mistr Německa v motokárách
1987 - vítěz ME motokár
1990 - vítěz německé F3
 
F1:
250 startů na závodech GP
91 vítězství
154 na stupních vítězů
7 titulů Mistra světa:

F1 Benetton: 1991/12., 1992/3., 1993/4., 1994/1., 1995/1.

F1 Ferrari: 1996/3., 1997/2. ale diskvalifikován kvůli střetu s Villeneuvem; 1998/2., 1999/5., 2000/1., 2001/1., 2002/1., 2003/1., 2004/1., 2005/3., 2006/2.

V posledním závodě kariéry sice Schumacher nevystoupil na stupně vítězů, zato předvedl kus svého mistrovství, se kterým se ve formuli 1 musíme rozloučit.

V posledním závodě letšní série formule jedna se dravým způsobem  z desáté pozice, ze které startoval kvůli nedokončené kvalifikaci, probil na pátou příčku. V devátem kole jej však defekt sesadil až na poslední sedmnácté místo. Během několika kol se razantním způsobem probil zpět až na čtrtou pozici. Více toho už nestihl.

Nejúspěšnější pilot F1 tak dnes mohl odejít ze závodu se vztyčenou hlavou a důstojným způsobem. Po skončení závodu bylo na Michaelovi vidět, že je se svým odchodem smířen, měl klidný a vyrovnaný výraz v obličeji.

Německý pilot F1 se v historii formule zapsal jako jeden z nejlepších jezdců vůbec. Jeho kariéra začala již v ranném věku.

Začátky


Michael Schumacher, přezdívaný Schumi, se narodil 3.1.1969 v německém Hürth-Hermülheimu. Ve čtyřech letech mu jeho otec Rolf Schumacher postavil první motokáru a Michael se začal učit jezdit. Ve 12 si obstaral belgickou licenci pro závodění na motokárách (Německé regule ji povolují až od 14), v roce 1983 získal licenci v Německu a hned rok na to se stal juniorským mistrem Německa. 

Přes své úspěchy dokázal při studiu vynikat v různých předmětech jako bylo judo, angličtina, matematika nebo fotbal. Po  dokončení školy, pracoval jako automechanik, což se mu v jeho kariéře nesčetněkrát vyplatilo. Několikrát obhájil titul Německa na motokárách, a po FF 1600,  Formule 3 a FIA GT v roce 1991 dostal příležitost ve formuli 1.

Brzdil o 15metrů později než ostatní

Michaelův debut v F1 se v roce 1991 odehrál na Velké ceně Belgie,  kde nastoupil za team Jordan. Majitel týmu vzpomíná: „Od prvního okamžiku bylo jasné, že Michael je výjimečný. Testovali jsme ho na jižním okruhu v Silverstonu, který byl v těch dnech místem nahánějícím hrůzu. Po několika kruzích začal před zatáčkou do boxů brzdit o 15m později než kdokoliv jiný. Signalizovali jsme mu, aby se vrátil, protože jsme měli pocit, že na začátek jede příliš rychle. On ale věděl, co dělá. Po pěti minutách jsme byli přesvědčeni, že je opravdu výborný.“(Mistři světa, vyd. Racing 2002)

První titul

Z Jordanu ještě v roce 1991 přestoupil k Bennetonu, kde také v roce 1994 získal svůj první titul MS. Získal  jej však za poněkud neobvyklých okolností. V roce 1994 sice vyhrál úvodní 4 Grand Prix (GP), poté byl však diskvalifikován ve Velké ceně Británie. Za nerespektování černé vlajky nemohl startovat na dalších dvou Cenách, byl vyřazen ze závodu v Belgii a titul nakonec získal po sporné kolizi se soupeřem Damonem Hillem v posledním závodě. Titul vyhrál, přestože měl o 4 závody méně než Hill. Proto se později toto vítězství stalo terčem mnoha spekulací. Za rok však titul dokázal obhájit a tak potvrdil svou pověst vynikajícího jezdce.

Kontroverzní jezdec

1996 - Benneton, ve kterém právě získal dva tituly, překvapivě opustil a zamířil k týmu Ferrari. Ten v té době patřil k průměrným týmům. Ovšem Schumimu se v nové stáji dařilo a získal hned v premiérové sezóně 3 vítězství GP.

1997 – Schumacher byl ze série závodů diskvalifikován rozhodnutím FIA. Při závodě v Jerezu se pokusil vystrčit mimo trať kanadského jezdce Villeneuve, před kterým o bod vedl na získaní titulu, v rozhodujícím závodě však proti němu časově ztrácel. Schumacher závod nedojel a Villeneuve získal titul.

1999 – Ferrari opět mířilo k titulu, ale slibně počatou sezónu definitivně ukončilo Grand Prix v Británii:  Schumacherův vůz měl závady na brzdách a Michael si při bouračce zlomil pravou nohu.

Schumacher přepsal dějiny F1

2000-2004 –  Jakoby si havárií a zlomenou nohou vykoupil Schumacher své hříchy z předchozích let. Jeho návrat stál za to, Ferrari po dlouhých letech znovu získal pohár konstruktérů a Michael se těšil mnohým úspěchům – získal pět titulů MS v řadě, přičemž rok 2004 se zdál být neobyčejně úspěšný, neboť vyhrál 13 kol GP z celkových 18. Michael je bezpochyby neúspěšnějším pilotem F1 všech dob. Svými výsledky předčil nejlepší jezdce F1 jakými byli Niki Lauda (3 tituly), Alain Prost (4 tituly), Ayrton Senna (3 tituly), či další. V knize Mistři světa (© vyd. Racing 2002) Michael o svých výkonech jen řekl: „Schopnosti, které mám, jsou přirozené. Vůbec na tom nepracuji a nemusím dělat žádné velké přípravy předtím, než nastoupím do vozu. Jednoduše si zapnu pásy, nastartuji motor, vyšlápnu spojku a dělám, co dělám.“

Po skončení kariéry se Michael chce především věnovat své manželce a dětem.