Image
Po nehodě bylo na staveništi mnoho sanitek, hasičských a policejních vozů. (Velká Epocha)

PEKING - 17. května ráno se zřítila velká část staveniště Paj-š'-čchiao v městské části Chaj-tiang v Pekingu. Mnoho lidí zemřelo pod hromadami sutin. Ani místní pekingská média, ani Čínská centrální televize o nehodě nepodaly zprávu a veřejnost říká, že úřady skrývají fakta. Protože funkcionáři striktně blokují veškeré informace ohledně nehody, není možné zjistit, kolik lidí zemřelo a bylo zraněno.

Svědek odhalil: "Je to nesmírně obrovské staveniště dvě stě metrů jižně od pekingského Paj-š'-čchiao. Mívala ho v užívání automobilka Beijing Light Automobile Plant. Její výroba se přesunula na předměstí Pekingu a pozemek se prodal stavbařům na luxusní byty."

Po nehodě na místo dorazilo mnoho sanitek, požárních a policejních vozů.

V současnosti se místo bagruje, aby byla nalezena těla dělníků, pohřbených zaživa. Svědek uvedl, že poblíž čekalo víc než deset zaparkovaných zásahových vozů. V době publikování tohoto článku na místo stále mířily zásahové vozy. Místo nehody hlídá policie a nikdo nemá dovoleno vstoupit.

Svědek řekl, že tato nehoda je o mnoho horší než zřícení podzemky 28. března v Su-čou-čchiao[1] v pekigské čtvrti Chaj-tien. K nehodě došlo přesně v den velké schůze Čínské komunistické strany (ČKS). Mnoho lidí přišlo s kritikou, že je za nehodu ČKS zodpovědná, protože nechala zajít vládní stavbaře do šílené honby za penězi, bez zjevného ohledu na bezpečnost a životy lidí.

Pozn.:
[1] 28. března došlo k nehodě na výstupu Su-čou-čchiao z metra č. 10 v Pekingu. Šest dělníků bylo pohřbeno zaživa.