Nový holandský rekord na čtvrt míle zajel český tým Czech rocket. Pavel Kubera před startem. (kuberaracing.cz)
Nový holandský rekord na čtvrt míle zajel český tým Czech rocket. Pavel Kubera před startem. (kuberaracing.cz)

I když se českému týmu nepodařilo pokořit hranici 9 sekund v závodu dragsterů na čtvrt míle, zajel pilot stáje Czech rocket Pavel Kubera, nový holandský rekord na čtvrt míle za 9,21 sekund s nejvyšší dosaženou rychlostí 251,3 kilometrů za hodinu.

Po sérii technických problémů a za mimořádně horkého počasí získal Kubera v třídě Modi Twin závodu v holandském Drachtenu, který se konal ve dnech 9. - 11. července 2010 první místo.

„Na letiště jsem společně s teamem dorazil již ve čtvrtek. Kolotoč kvalifikací se rozjel již v pátek dopoledne," říká Kubera. „Po absolvování všech formalit jsem v první jízdě zajel čas 9,2 sekund a tím si zajistil první místo v kvalifikaci."

Osud týmu se ale po slibném rozjezdu značně zkomplikoval protože došlo u jejich Hondy k přidření prvního válce na motoru. „Řešil jsem otázku, zda závody vzdát a v sobotu odjet směrem k domovu," říká Kubera.

Náhle se však objevila týmu neskutečná příležitost, když se jim do telefonu ozval Roman Sixta ME (Super twin top Fuel Bike). "Chceš vyhrát? Máš doma náhradní motor?"  zjišťoval Sixta.

Tým Czech rocket a další nadšenci rozjeli velkolepý plán na záchranu celého závodu. „Radek Svoboda přivezl náhradní motor do Prahy a po přeložení pokračoval motor autem až k nám do Drachtenu," popisuje akci Kubera. „Mezitím jsme našeho Super Street Twina (tak se v Nizozemí označuje třída Modi Twin) rozebrali a připravili na dopolední výměnu motoru."

Výměna motoru trvala pouhé tři hodiny, tým pokračoval v závodu bez vynechání jediné kvalifikace.

Kuberovi se nedařilo zajet pod deset sekund a časy se stále zlepšovaly a dovedly ho až do finále, kde Kuberův soupeř vyrazil na červenou, čímž se diskvalifikoval a Kuberovi stačilo už jenom dojet do cíle.

„Tyto závody byly naprosto vyčerpávající a nejdražší z pohledu celé sezony," soudí Kubera, zatímco vypočítává zničené součástky. „Zadřený motor SP2 (oprava cca 20 - 30 tisíc), zničené dvě sady spojek (12 tisíc), olej a filtr (5 tisíc)... a pár dalších drobností včetně nákladů na dopravu náhradního motoru..."


Související články:

Dragstery: Projekt Czech Rocket překonal český rekord

Czech Rocket hodlá zvítězit v závodech dragsterů