Za časů, kdy nebyla televize a panovalo rozhlasové vysílání, sluchové vjemy vyvolávaly obrazy, které vyrůstaly v posluchačově hlavě. Tradiční byly (a dosud jsou) nedělní odpolední pohádky. Rodiče šli po obědě spát nebo držet siestu, zatímco potomci zaujatě naslouchali pohádce, případně si k ní ještě pastelkami na papír kreslili svou představu příběhu, který zněl z rozhlasové bedýnky.
Mezi rozhlasové protagonisty patří zejména někteří starší, ale dodnes jsou mezi nimi také ti současní. K hercům s opravdu nezapomenutelnými hlasy patří Alfréd Strejček, Miroslav Moravec (ten „ošklivý pán), herec Jan Tříska, Petr Oliva, bývalá herečka Consuela Morávková, František Smolík, Jiří Adamíra aj.
Jeden ze zvučných hlasů, Alfréd Strejček, se dodneška věnuje rozhlasu, pro který během asi 40 let natočil více než tisíc pořadů. Jeho doménou bývala role vypravěče v dramatizacích románů Jaroslava Foglara, Arthura Ransomeho apod.
V současnosti převážně moderuje hudebně zaměřená pásma ve spolupráci se Štěpánem Rakem. Objevil se i v televizních nebo filmových rolích, kde si zahrál i milovníky nebo třeba Eugena Oněgina či Charlese Baudelaira. Milovníci dokumentárních filmů o přírodě a dálkách si mohou vychutnávat jeho provázející komentáře.
Nemůžeme nevzpomenout na Strejčkovu první ženu, kterou byla původně herečka Consuela Morávková. Také její hlas slýchali milovníci rozhlasových her a pohádek z éteru, a dlužno dodat,
že zněl velmi nevšedně. S Alfrédem spolu žili 13 let.
Žil jeden zlatník, který měl dvě dcery...
Osud Consuely nebyl lehký. Narodila se za Protektorátu v roce 1944 a zažívala celkem hezké dětství. Avšak když v 50. letech její otec, zlatník, odmítl předat svůj rodinný majetek komunistům, byl uvězněn, jeho žena se zhroutila a Consuela byla nucena již v tak útlém věku podepírat svoji matku. Vyučila se soustružnicí, ale láska k herectví ji provázela od dětství a díky svému talentu hrála v rozhlase a posléze i ve filmu. Díky své starší sestře tíhla k umění, učila se tančit, zpívat i šermovat. Studovala lidovou konzervatoř a počátkem 60. let se jí podařilo umístit do sboru operety v Divadle Na Fidlovačce.
Svoje jméno dostala…
Svoje nevšední jméno dostala z inspirace románem George Sandové Consuelo. Rodiče očekávali chlapce a po narození dcery jméno obměnili na - Consuela. Její dědeček Emanuel Morávek byl vynikajícím cellistou, hudbu miloval a když tak objížděl svět, setkával se s různými cizími jmény. Od té doby se v rodině tradují zvláštní jména.
Consuela nehraje již od konce 70. let. Zatímco v dobách ranějších vytrvala a šla za svým hereckým posláním, po rozvodu s Alfrédem emigrovala do Spojených států. Po jejím odchodu ze země se přestaly promítat filmy, v nichž hrála, a jako herečka měla být zapomenuta.
Dnes vystupuje jako lektorka jógy a zdravého životního stylu. Když se jí ptají, zda se opravdu nepřeje vrátit k herectví, ponechává otázku otevřenou.
Pár filmů, ve kterých Consuela Morávková hrála: Kdyby tisíc klarinetů, 1964; Klec pro dva, 1967; Utrpení mladého Boháčka, 1969. U filmu se uplatnila také jako dabérka – namluvila jednu z hlavních postav ve filmu NEVĚSTA S NEJKRÁSNĚJŠÍMA OČIMA (1975). Uplatnila se v dabingu zahraničních filmů, např. HOSPODA VE SPESSARTU, 1958.