Selfie tyče zlatým hřebem letošního léta. (LOIC VENANCE/AFP/Getty Images)
Selfie tyče zlatým hřebem letošního léta. (LOIC VENANCE/AFP/Getty Images)
Paříž je bezesporu nevšední a multikulturní dáma. V centru města potkáváte nejen rodilé Francouze, muslimy nejen arabské, ale také černošské, sikhy, vojáky, turisty.

A turisté fotí. Mobilem, fotoaparátem, všechno všude, ve dne v noci.

Wikipedie málem zůstala postižená zkázou, když EP rozhodoval, že nebude dovoleno fotit kdejaký objekt na veřejnosti a že stávající fotografie budou z wiki staženy. Ať se lidé sami dojedou podívat přímo na místa a zapsat si do paměti, jak vypadají sochy, budovy a jiné objekty. Za dlouhých zimních večerů mohou žít ze vzpomínek.

Svoboda panoramatu naštěstí zůstala zachována, opatření schváleno nebylo. A tak fotící zařízení bzučí a cvakají a blikají podle libosti.

A nejen to. Největším hitem jsou selfie tyče, které v centru města prodávají turistům pohotoví prodavači. Pouliční prodejci mají na rukou navlečeny nejen malé suvenýry Eiffelovek, ale nepřetržitě vám nabízejí tyč.

Kamkoliv šlápne noha turisty, ať je to Sacré Coeur, Montmartre, Louvre, Eiffelovka nebo Versailes, na každém kroku potká tu nejlákavější nabídku – selfie tyč.

K čemu tyče slouží? Souvisí to se selfie portréty, které jsou již nějaký čas módní, a tyče poskytují řádné vylepšení. Jedinec nebo páry si do tyče vsadí mobil, natáhnou ruku, zvolí potřebnou vzdálenost a – cvak! To je radosti. Jsme vyfoceni spolu, s náležitě vybraným pozadím. A to si dáme na Facebook.

A tak se svým Canonem Power Shotem, věrně sloužícím, si letos připadám jako s vykopávkou...

Selfies

Selfies existují v nestálé podobě přibližně od prvního uvedení přenosného fotoaparátu Kodak Brownie v roce 1900. Tehdejší metoda fotografování využívala zrcadla.

Podle sociologie půvab „selfies“ vychází z jednoduchosti jejich pořizování a sdílení, z možnosti, jak kontrolovat způsob prezentace své osoby na internetu

Již v dubnu 2013 například britský deník the Guardian zahájil natáčení série zvané Thinkfluencer, která dokumentuje fenomén selfie v Británii.

Novinky uvádí, že podle prodejců elektra v ČR letos v době dovolených vzrostly prodeje tzv. selfie tyčí o stovky procent.