Ilustr. foto. (Adam Berry/Getty Images)

Hradec Králové – České firmy se vracejí k odbornému vzdělávání zaměstnanců. Pozitivní ilustrací přechodu z ekonomické krize do fáze znovunastartování procesů, které díky ní byly na delší či kratší čas utlumeny, je fakt, že se znovu začal zvyšovat zájem podniků o firemní kurzy a školení na míru.

S ohledem na nutnost zkracování budgetu a s ohledem na další vzdělávání zaměstnanců jsou tyto aktivity trendem posledních několika měsíců.

České firmy začínají znovu investovat miliardy do vzdělávání

„Je dokázáno, že úspěch firmy až ze 40 % závisí na soustavném proškolování zaměstnanců. To, že personální manažeři v posledních dvou letech snižovali výdaje právě v sekci dalšího vzdělávání, je patrné z obecně nízké aktivity v odvětví v daném období. Nyní ale cítíme silný nárůst poptávky, firmy se pomalu znovu probouzí a nastavují intenzivní školicí plány, aby dohnaly dobu, kdy tyto snahy musely jít stranou,“ komentuje situaci regionální manažerka Martina Honsová z WIFI Czech Republic, pobočky největší vzdělávací agentury v Evropě.

Základem je interakce, komunikaci střídají odborné kurzy

Firmy opouštějí témata tzv. měkkých dovedností jako jsou například komunikace a soustřeďují se především na odborné vzdělávání. Zájem je zejména o speciální školení kupříkladu v oblasti nových technologií.

„Například v tomto roce jsme jednoznačně zaznamenali zájem o školení programování aplikací nebo rozšířené znalosti produktů společnosti Microsoft,“ komentuje aktuální situaci jednatel české a slovenské vzdělávací agentury WIFI Josef Nádvorník.

Podle Nádvorníka je obdobný trend jako v České republice také ve většině evropských zemí.

„Je to úplně stejné ve všech státech střední a východní Evropy, kde si vedeme podrobné statistiky,“ doplnil školitel.