20130107 obchod
Turisté z Číny v nákupní horečce. (NTD News)

Turisté z pevninské Číny rozčeřili v minulém roce  vody na mezinárodní nákupní scéně, obzvláště ve Velké Británii.

Deník The Daily Mail uvádí, že až čtvrtina z milionu čínských turistů navštívila v roce 2012 Spojené království. Dohromady zde utratili v přepočtu téměř 9,7 miliard korun (500 milionů USD) za luxusní zboží.

„Máme místní čínské zákazníky a máme také čínské turisty. Patří tedy do dvou různých skupin. Co vám ale mohu říci, je, že počet zahraničních zákazníků během posledních dvou nebo tří let dramaticky vzrůstal. Poslední rok jsme zaznamenali více než 40% nárůst zahraničních návštěvníků z Číny oproti roku předchozímu. Jde tak o zatím naši nejrychleji rostoucí skupinu mezinárodních zákazníků,“ uvedla Sue West, výkonná manažerka luxusního obchodního řetězce Selfridges.

Prodejce luxusního zboží John Lewis hlásí 70% nárůst čínských zákazníků za posledních 12 měsíců. Odpovědí je, že tento obchod nyní cvičí personál v mandarínštině, aby mohl lépe obsloužit zákazníky z Číny.

Povánoční nabídky zboží na tzv. Boxing Day, tedy 26. prosince učinily z Velké Británie žádanou destinaci mnoha Číňanů, protože ve své domovině musí za luxusní zboží platit vysoké daně. To, společně s riskováním koupě falešného produktu v ČLR, dělá z výletu do Spojeného království záležitost, která se docela vyplatí.

A britští obchodníci to milují. Někteří nyní dokonce nechávají čínské zákazníky platit jüany nebo čínskými kreditními kartami bez jakýchkoliv dalších poplatků.

Obchodní dům Harrods začal také psát své nabídky v mandarínštině.

Očekává se, že tento trend bude jen pokračovat. Luxusní značky jsou darem, který volí Číňané, kteří si jsou vědomi svého postavení. Spolu s kulturou podplácení v Číně je luxusní zboží velikým lákadlem hlavně pro ty, kteří touží šplhat vzhůru po podnikatelském nebo politickém žebříku.

 

small United Kingdom (video)

 

Čtěte také:

Čínští turisté utratí za luxusní zboží až 7 miliard USD měsíčně (video)