Láhev zhotovenou z obnovitelných rostlinných zdrojů bude firma společně se spotřebiteli testovat příští rok. Většina materiálů použitých při výrobě lahve jsou rostliny, jako proso prutnaté, borovicová kůra a kukuřičné slupky. Láhev na dotek i na pohled vypadá jako polyetylen tereftalát (PET), z něhož se vyrábí plast.
Společnost tvrdí, že v budoucnu bude možná používat i jiné materiály, jako bramborové a pomerančové slupky. „Tato přelomová inovace je transformační změnou pro Pepsi i pro celý nápojový průmysl,“ okomentovala situaci Indra Nooyiová, výkonná ředitelka Pepsi.
„Díky dalším obchodním značkám firmy, jako Frito-Lay a Quaker Oats je Pepsi v pozici, která jí umožňuje využívat vedlejší zemědělské produkty z našich potravinářských značek k výrobě ekologicky výhodnějších lahví v našem nápojovém odvětví“, uvedla Nooyiová v tiskové zprávě.
Zájem korporací na vývoji produktů přívětivějších k životnímu prostředí narůstá. V současnosti je největší problém velmi pomalý rozklad PET lahve.
Největší rival Pepsi na trhu s nealkoholickými nápoji, Coca-Cola, již také plánuje výrobu lahví z přírodních materiálů, s níž přišla v roce 2009. Lahve Coca-Coly ale mají obsahovat pouze 30% přírodních složek.