Nedělní vánice v New Yorku udělala prodejcům čáru přes rozpočet. (Phoebe Zheng/Velká Epocha)
Nedělní vánice v New Yorku udělala prodejcům čáru přes rozpočet. (Phoebe Zheng/Velká Epocha)
NEW YORK - Silné sněžení, jež o víkendu znepříjemnilo život obyvatelům východního pobřeží USA, způsobilo nejen dopravní komplikace, ale také možná připravilo tamní prodejce o miliardu dolarů.

 

Obvyklá povánoční nákupní horečka se v podstatě nekonala a maloobchodníci tak na příjmech z prodeje zboží tratili asi miliardu dolarů, říká ShopperTrak, společnost, jež se zabývá výzkumem maloobchodu.

„V některých oblastech prodejci nemohli kvůli různým směrnicím protáhnout v neděli zavírací dobu, takže ten den byl k prodeji zboží menší časový prostor," uvádí v prohlášení zakladatel ShopperTrak Bill Martin. „Navíc, pozice maloobchodníků také minulý týden velmi pravděpodobně ovlivnil příchod poněkud nevlídného počasí na Středozápadě, Severovýchodě a Jihu."

Oproti minulému roku navštívilo 26. prosince obchody o 6,1 procenta méně lidí. ShopperTrak sleduje výsledky více než 70 000 obchodů a jak říká, objem prodeje z 26. a 27. prosince, jenž obvykle činí 10 miliard dolarů, byl letos kvůli počasí o 10 procent nižší.

Firma nicméně odhaduje, že v průběhu týdne a o víkendu lidé za povánočními nákupy dodatečně vyrazí. „Bude zajímavé sledovat, jestli se pozice napraví včas, aby posílily prosincové prodeje a celkovou vánoční nákupní sezónu," zmiňuje Martin.

Už teď se ale zdá, že se letošní předvánoční nákupní sezóna obchodníkům vydařila. Firma odhaduje čtyřprocentní nárůst prodeje mezi 1. listopadem a 31. prosincem, což by byl nejlepší výsledek od roku 2007.

Article in English

 

Související články:

New York: Sněhová bouře desetiletí způsobila obyvatelům značné problémy