Obvyklá povánoční nákupní horečka se v podstatě nekonala a maloobchodníci tak na příjmech z prodeje zboží tratili asi miliardu dolarů, říká ShopperTrak, společnost, jež se zabývá výzkumem maloobchodu.
„V některých oblastech prodejci nemohli kvůli různým směrnicím protáhnout v neděli zavírací dobu, takže ten den byl k prodeji zboží menší časový prostor," uvádí v prohlášení zakladatel ShopperTrak Bill Martin. „Navíc, pozice maloobchodníků také minulý týden velmi pravděpodobně ovlivnil příchod poněkud nevlídného počasí na Středozápadě, Severovýchodě a Jihu."
Oproti minulému roku navštívilo 26. prosince obchody o 6,1 procenta méně lidí. ShopperTrak sleduje výsledky více než 70 000 obchodů a jak říká, objem prodeje z 26. a 27. prosince, jenž obvykle činí 10 miliard dolarů, byl letos kvůli počasí o 10 procent nižší.
Firma nicméně odhaduje, že v průběhu týdne a o víkendu lidé za povánočními nákupy dodatečně vyrazí. „Bude zajímavé sledovat, jestli se pozice napraví včas, aby posílily prosincové prodeje a celkovou vánoční nákupní sezónu," zmiňuje Martin.
Už teď se ale zdá, že se letošní předvánoční nákupní sezóna obchodníkům vydařila. Firma odhaduje čtyřprocentní nárůst prodeje mezi 1. listopadem a 31. prosincem, což by byl nejlepší výsledek od roku 2007.
Související články:
New York: Sněhová bouře desetiletí způsobila obyvatelům značné problémy