Jedinečná komiksová kniha "Co je vlastně normální?" přibližuje dětem, co se děje na psychiatrii pro děti a mladistvé

Představení komiksové knihy -Co je vůbec normální?- (UK Ulm)
Představení komiksové knihy "Co je vůbec normální?" (UK Ulm)

Komiksová postava Tom má na sobě modrý pulovr s kapucí a ví, co si všichni myslí: on byl v „blázinci". Je napumpovaný prášky a určitě měl svěrací kazajku a byl ve vypolštářované cele. Tak si mnozí představují psychiatrii pro děti a mladistvé. Ani Tom nevěděl, co ho čeká, když přišel na kliniku kvůli svým záchvatům zuřivosti a strachu. Aby se to samé nedělo i ostatním dětem, vysvětluje Tom v této jedinečné komiksové knize ostatním dětem, co vlastně znamená psychiatrie pro děti a mladistvé a také co tam dělal.

Jedinečná komiksová kniha "Co je vlastně normální?" byla napsána na Ulmské univerzitní klinice pro dětskou psychiatrii a psychoterapii, a dětem vysvětluje, co se děje na psychiatrické klinice.

Předsudky a nesprávné představy

Brožura Co je vlastně normální?. (sfr/Epochtimes Deutschland)
Brožura "Co je vlastně normální?" na monitoru". (sfr/Epochtimes Deutschland)

„V naší každodenní práci a v následující studii jsme zjistili, že děti, které k nám přicházejí, mívají zkreslené představy nebo nemají žádné," popisuje ředitel Ulmské kliniky Prof. Dr. Jörg M. Fegert situaci, proč tato komiksová kniha pro děti vlastně vznikla.

„Dětem se většinou říká, že pobyt na klinice je něco jako prázdniny, aby byly motivovány k terapii, ale na druhou stranu se jim zase pobytem v nemocnici vyhrožuje. Obojí dětem jejich terapii spíše ztěžuje, než aby je to motivovalo." Tento knižní projekt je neobvyklý hlavně díky tomu, že je napsán pro děti, a ne jako většina ostatních informačních brožur o dětské psychiatrii a psychoterapii, která je napsána pro dospělé.

Komiksová postava Tom vysvětluje

V komiksové knížce „Co je vlastně normální?" vysvětluje postava Tom, kdo mu na klinice pomohl překonat jeho záchvaty zlosti a strachu, jak probíhá jeho denní program, co je hudební terapie a ergoterapie, neboli pracovní terapie, jak se spřátelil se Sofií, kam chodil do školy - a pro mnohé děti hodně důležitá věc - kdy mohl vidět své rodiče.

„Napsaly jsme ty texty a nechaly je otestovat ulmskými školními dětmi při zkušebním čtení," sdělují autorky Corinna Piontkowski a Corinna Morsová. „Kniha má dětem umožnit, aby pochopily svou situaci, znaly svá práva a tak měly šanci spolupracovat při řešení vlastních problémů." Berlínská grafička Annette Köhnová hravě přeměnila texty vhodné pro děti do směsice obrázkové knihy a komiksu, kresby a fotografie.

V Německu nepřetržitě narůstá počet psychicky narušených dětí. Studie Institutu Roberta Kocha prokázala, že 20 procent dětí v Německu má narušené chování a 5 až 10 procent by mělo být klinicky ošetřeno. Nejčastějším psychickým onemocněním bývá hyperaktivita, dále jsou to citové problémy, deprese, strach, poruchy sociálního chování - vedle syndromů, které se vyskytují i u dospělých pacientů, jako jsou schizofrenie nebo poruchy příjmu potravy. (sfr/UK Ulm)

Další informace: Universitätsklinikum Ulm

 Článek v němčině

Copyright © Epoch Times Europe GmbH