NARUŠENÍ BEZPEČNOSTI: AT&T Wireless je vyšetřován kvůli úniku e-mailových adres uživatelů iPadů.
NARUŠENÍ BEZPEČNOSTI: AT&T Wireless je vyšetřován kvůli úniku e-mailových adres uživatelů iPadů.

Texaská společnost AT&T, největší poskytovatel bezdrátových služeb v Americe, je vyšetřována FBI ohledně narušení bezpečnosti.

Z její databáze totiž uniklo přibližně sto tisíc e-mailových adres uživatelů Apple iPadu.

Za celou akcí stojí hackerská skupina s názvem Goatse Security, která data o zákaznících ze serverů AT&T získala. Součástí adresáře jsou i jména několika celebrit, významných firemních manažerů a politiků.

Goatse Security na webových stránkách Gawker Media Valleywag prozradila, že jde přibližně o 140 tisíc e-mailových adres.

Mezi postiženými byl i newyorský starosta Michael Bloomberg, který si však z incidentu těžkou hlavu nedělá.

„Žijeme ve světě, kde jsou informace k dispozici prakticky všude a k narušení bezpečnosti bude na celém světě docházet denodenně," řekl Bloomberg. „Pokud máte informace, bude k tomu docházet," cituje starostu NBC News.

Příčinou problému je metodika, kterou společnost AT&T zvolila pro přihlašování uživatelů iPadů na jejich webové účty.

Mluvčí FBI Jason Pack uvedl: „FBI si je vědoma možného narušení počítačové bezpečnosti a zahájila vyšetřování potenciální kybernetické hrozby.“

Společnost AT&T, jež má na americkém území exkluzivní práva na mobilní služby k minipočítačům iPad a smartphonům iPhone, potvrdila, že k úniku informací došlo. Dodala však, že bezpečnostní skulina je již je odstraněna a že hackerům se do rukou dostaly pouze e-mailové adresy.

Charlie Miller, analytik z Independent Security Evaluators, potvrdil, že tato událost nijak nesouvisí s bezpečností iPadů.

„Ta skutečná slabina je dost jednoduchá, ale podle mého názoru není ztráta dat nijak vážná. Data v iPadu a zařízení samotná nikdy nebyla narušena nebo k narušení náchylná,“ cituje Millerův e-mail zpráva z Reuters.

George Kurtz, technologický ředitel softwarové společnosti McAfee, specializované na zabezpečení počítačů, rovněž vzal incident na lehkou váhu.

„Mám dojem, že si tato slabina aplikace získala tolik pozornosti, protože konec konců se tu jedná o firmu Apple,“ napsal na svém blogu Kurtz.

„Mediální bublina kolem produktů Apple – jako je nový iPhone nebo iPad – je úžasná. Realita je však taková, že takovéhle skuliny nejsou žádnou novinkou a jsou na denním pořádku,“ dodal.

Od dubna, kdy se iPady objevily na pultech, jich bylo prodáno více než 2 miliony kusů. Spolu s oblíbeným iPhonem tvoří stěžejní část rozvojové strategie firmy Apple. Zavedení těchto dvou produktů na trh dokonce pomohlo Appleu předběhnout z pohledu tržní hodnoty i firmu Microsoft.

AT&T je největším poskytovatelem širokopásmového připojení na americkém území. Jeho rychlého internetu využívá více než 17,5 milionu uživatelů.

Zároveň je i největším americkým poskytovatelem bezdrátového internetu. Svým zákazníkům nabízí více než 125 000 „hot spots“ (připojovacích bodů) po celém světě. Rovněž poskytuje přípojná místa v přibližně 7 000 provozovnách značky Starbucks.

Article in English