Cestování rychlovlaky není jen běžnou součástí života Japonců, je to také stále větší průmyslové odvětví.

Cestování rychlovlaky není jen běžnou součástí života Japonců, je to také stále větší průmyslové odvětví. (NTDTV)
Cestování rychlovlaky není jen běžnou součástí života Japonců, je to také stále větší průmyslové odvětví. (NTDTV)

Za 45 let, které v zemi vycházejícího slunce uběhlo od uvedení prvního rychlovlaku, se společnosti jako Hitachi - největší výrobce elektroniky v zemi - chystají s touto technologií vyrazit do světa.

Hitachi nyní doufá v úspěšné uzavření kontraktu na dodávky vlaků pro Velkou Británii za 11 miliard dolarů a jeho ředitel pro průmyslovou a sociální infrastrukturu Gaku Suzuki říká, že největší vlakový trh na světě, tedy Čína, může objednávat až 3 000 vysokorychlostních vozů ročně.

 „Na zahraničních trzích sledujeme Evropu a Čínu, potom Asii a také Indii,“ uvádí Gaku Suzuki.

Velká trojka vlakového průmyslu – německý Siemens, kanadský Bombardier a francouzský Alstom – drží přibližně polovinu světového trhu.

Avšak Hitachi a jeho japonské drážní konsorcium bedlivě sledují plán americké vlády investovat osm miliard dolarů do vysokorychlostních vlakových spojů, a také Brazílii, která před pořádáním fotbalového mistrovství a olympiády buduje infrastrukturu.

„Brazílie má v roce 2014 Světový pohár a v roce 2016 olympiádu v Riu. Bude tedy potřebovat vlakové spoje a infrastrukturu a tohle je veliký potenciální zadavatel,“ vysvětluje Suzuki.

Po desítkách let expanze na domácím trhu Hitachi nyní očekává, že do roku 2015 bude šedesát procent jeho obchodů s vlaky mířit do zahraničí s ročním plánovaným příjmem 3 miliardy dolarů.

Article in English