2010 Nissan Rogue (Foto: se svolením NetCarShow.com)
2010 Nissan Rogue (Foto: se svolením NetCarShow.com)

Minulý týden jsem strávila ve sportovním voze 2010 Nissan Rogue SL FWD.

Jeho „jedově červená“ barva se na slunci nádherně blyštila a očím lahodila mnohem víc, než by její název mohl napovídat.

Vozy třídy Nissan Rogue se mi vzhledově líbily vždycky, a když jsem se v roce 2008 v jednom z nich poprvé projela, ocenila jsem i jejich pohodlnost a všestrannost.

Nissan crossover SUV je pro mě tím pravým ořechovým - nabízí dostatek místa pro nohy nejen řidiči a spolujezdci, ale i dalším třem pasažérům na zadních sedadlech. Rogue tak může snadno přepravit pětici cestujících.

Ze všeho nejlepší je nákladový prostor o objemu takřka 1600 litrů, který bez problémů pojal dvě krabice papírů, které jsem si vezla z kanceláře domů, a šest tašek potravin, které jsem nakoupila v obchodě cestou. Spousta místa ještě samozřejmě zbyla. Pod úložným prostorem se navíc nachází ještě odkládací přihrádka, kam se dají vměstnat další věci.

Bohužel mi došly peníze mnohem dřív, než jsem stihla nákupem zaplnit celý zavazadlový prostor. Kokpit vozu poskytuje řidiči maximální komfort – i díky dobře osvětleným a snadno čitelným panelům na přístrojové desce, vyhřívaným sedadlům, 6stupňovému nastavitelnému sedadlu, nastavitelnému volantu, elektronickému ovládání oken, centrálnímu zamykání, tempomatu, velké centrální konzoli, elektřinou ovládanému střešnímu okénku se sluneční clonou, rohožemi, systémem ochrany nákladového prostoru, a všemi hejblátky a udělátky, které nejmodernější technologie umí poskytnout včetně audio systému Bose premium, sedmi reproduktorů, možností přehrávat MP3 CD-ROMy, rádiového datového systému, XM satelitního rádia a Bluetooth hands-free systému, jehož ovládací prvky jsou šikovně umístěny přímo na volantu.

Interiér vozu Nissan Rogue (Foto: se svolením Nissan Motors News)
Interiér vozu Nissan Rogue (Foto: se svolením Nissan Motors News)
Základní verze Rogue přichází ve čtyřech různých provedeních. Model S se dá pořídit už za 20 340 dolarů, Rogue SL FWD (tím jsem jela) za 21 930 dolarů, Rogue S AWD za 21 540 dolarů a Rogue SL AWD za 23 130 dolarů. Můj model měl oproti základní výbavě navíc ještě několik dalších prvků, jako např. XM satelitní rádio a elektronické střešní okénko, kvůli čemuž se jeho doporučená maloobchodní cena vyšplhala až na 25 795 dolarů.

Odhadovaná spotřeba činí 10,7 litrů na 100 km ve městě a 8,7 litrů na 100 km při jízdě po dálnici. Osobně mám pocit, že spotřeba ve městě je ještě o něco nižší. Bohužel jsem neměla možnost vůz vyzkoušet i na dálnici, i když bych si s Roguem ráda nějaký ten výlet udělala. Je to velký cestovatel, se kterým díky jeho výkonu kolem mnoha motoristů jenom prosvištíte. Lví podíl na tom nese především 2.5 litrový, 4válcový DOHC motor Nissan Advanced Xtronic CVT (plynule měnitelný převod), Vehicle Dynamic Control (VDC), 17palcová litá kola, a kotoučové brzdy s ABS na všech kolech.

Rogue se řídí spíš jako auto, než jako SUV, a to proto, že je postaven na stejné platformě jako Nissan Altima. Oproti konkurenci je lehčí také váhově (je o 31,75 kg lehčí než Honda CR-V), přestože nabízí úctyhodných 170 koňských sil.

K výbavě exteriéru patří halogenové světlomety, manuálně i elektronicky nastavitelná boční zrcátka, zadní dveře, otevírané při nezměněné poloze kolem zadního skla a nastavitelné intervalové přední a zadní stěrače.

Bezpečnostních prvků je také dostatek – patří sem Nissan Advanced Air Bag System – řidiče i jeho spolujezdce chrání jak čelní, tak boční doplňkové airbagy, dokonce i střešní airbagy pro případ převrácení, 3-bodové ELR / ALR bezpečnostní pásy, autosedačky a postroje pro děti, dětské bezpečnostní zámky zadních dveří, bezpečnostní systém a systém kontroly trakce.

Sečteno a podtrženo, 2010 Nissan Rogue vypadá skvěle, jezdí skvěle, parkuje jako po másle, a cena je přesně na té úrovni, v jaké kupující kvalitní vůz zhruba tak hledá. Nissanovskému mottu „Víc, než byste čekali, a vše, co si zasloužíte“ - nemám, co bych vytknula.

Jo Ann Holt je novinářka a automobilová publicistka, sídlící v texaském Dallasu, kde je členkou Texas Automobile Writers Association (Tawa).

Article in English