Zakladatel a generální ředitel společnosti Facebook Mark Zuckerberg přináší úvodní proslov na F8 Developer Conference v první polovině letošního roku v San Francisku. Facebook nedávno překročil počet 500 milionů uživatelů. (deneyterrio/ flickr.com)
Zakladatel a generální ředitel společnosti Facebook Mark Zuckerberg přináší úvodní proslov na F8 Developer Conference v první polovině letošního roku v San Francisku. Facebook nedávno překročil počet 500 milionů uživatelů. (deneyterrio/ flickr.com)

Podle firmy eMarketer, specializující se na internetový výzkum, vydělá letos populární společenská síť Facebook na příjmech z reklamy více než jednu miliardu dolarů.

„Pro inzerenty značkových výrobků je Facebook stěžejním bodem nákupu reklamy," prohlásila vedoucí analytička Debra Aho Williamsonová z eMarketer.

„Reklamní výdaje rychle rostou a tak velké publikum marketéři prostě již nemohou déle ignorovat. Pro firmy se stalo obrovským byznysem. V odhadech z loňského roku jsme s tak velkým záběrem nepočítali, podle našich zjištění však pro inzerenty představuje skvělý nástroj přímého marketingu," dodala.

Počet členů on-lineové sociální platformy Facebook, kteří se připojují několikrát denně, dosáhl v červenci 500 000 000 lidí.

Důvodem, proč je Facebook vyhledáván inzerenty, je jeho „self-serve" - samoobslužný softwarový nástroj, umožňující inzerentům vytvářet jejich vlastní online přístupy a na základě osobních demografických atributů, včetně pohlaví či věku, je přesně zacílit.

Existuje také model tzv. „assisted self-serve", který rovněž zahrnuje i určitý stupeň interakce mezi klienty a spotřebiteli, a zpětná vazba jeho uživatelů ukazuje, že je účinný.

Podle eMarketer stojí tento nástroj za polovinou umístěných reklam na Facebooku. Naproti tomu konkurenční MySpace, spadající pod News Corporation Ruperta Murdocha, podle předpokladů ve zprávě ztratí okolo 14 procent.

Podle eMarketer pochází okolo 65 procent příjmů z reklam z amerického trhu. Nabízí se srovnání s MySpace, které by za letošní rok mělo vydělat 347 milionů dolarů.

Facebook celosvětově dosáhne letos v příjmech z reklamy zhruba 1,3 miliardy amerických dolarů a má našlápnuto, aby v příštím roce pokořil hranici 1,7 miliardy dolarů. V souhrnu porostou příjmy Facebooku mezi roky 2009 a 2011 o 165 procent.

Mark Zuckerberg, který Facebook vytvořil na internátním pokoji při svém studiu na Harvardově univerzitě, řekl na červnovém mezinárodním festivalu reklamy Cannes Lions, že „je téměř jisté", že Facebook nakonec přesáhne hranici miliardy uživatelů, a má značný prostor pro další růst v zemích, jako jsou Rusko, Japonsko a Čína.

To není špatné na 26letého podnikatele.

Tvář Facebooku: San Francisco, první polovina roku 2010. Generální ředitel a zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg pronáší úvodní řeč na konferenci F8 Developer Conference.

Facebook nedávno překročil hranici 500 milionů uživatelů.

Article in English